Nu de Alverman bestuurlijk weer alle rollen goed bezet heeft is het tijd om ook verder te kijken naar andere taken, zodat niet alles bij het bestuur terecht komt.

Eén van die taken is de rol van gastheer/gastvrouw. Regelmatig vindt er een bijeenkomst plaats bij de Alverman buiten de vaste gebruikers om. Dat kan een vergadering zijn van de gemeente, van een andere organisatie bv EHBO, maar ook van een vereniging of organisatie die geen vaste gebruiker is. Vaste gebruikers kennen de weg, hebben een sleutel en kunnen het veelal zelf regelen. 

Wat wordt er gevraagd aan de gastheer/gastvrouw?

Op de afgesproken tijd zorg je dat de deur open is, dat er koffie en thee klaar staat, eventueel wat extra stoelen. Dit zijn meestal bijeenkomsten van 1 á 1,5 uur. Na afloop doe je de kopjes in de vaatwasser, zet de stoelen terug en sluit de boel weer af. Dit komt 1 á 2 keer per maand voor. Soms zijn er wat extra faciliteiten nodig zoals beeld en geluid, maar daar hebben we een apart clubje voor.

Het is prettig om dit steeds met z’n tweeën te doen. 

We zoeken dus een clubje van ongeveer 10 personen, dan ben je een paar keer per jaar aan de beurt. Je zit dus niet vast aan vaste dagen met vaste verplichtingen. 

Als we een clubje bij elkaar hebben geven we een keer instructie hoe alles werkt. Dan maken we een Appgroep aan. Activiteiten worden in de Appgroep geplaatst en dan gaan we ervan uit dat het goed komt. Dat is het idee. Vele handen maken licht werk. 

Voor meer informatie kun je terecht bij Jos Gipmans 06 2043 6493 

De Alverman, van, vûr en dûr Offere

image_pdf