Sjors Sportief en Sjors Creatief zijn ook dit jaar weer de beste vriendjes van basisschoolleerlingen in gemeente Bergen. De mascottes zijn de boegbeelden van het gelijknamige sport- en cultuurstimuleringsproject dat al een aantal jaren bestaat.
Dit project laat kinderen uit gemeente Bergen laagdrempelig en vaak gratis kennismaken met uiteenlopende activiteiten. Dansen, hockey, judo, turnen, scouting, boksen… Met Sjors Sportief ontdekken leerlingen vrijblijvend welke sport het beste bij ze past. Liever creatief bezig? Dan kunnen ze zich vaak gratis inschrijven voor onder andere proeflessen tekenen, schilderen, koken, bakken en muziek maken. Inschrijven voor alle activiteiten kan op SjorsSportief.nl.

Populair
Sjors is al jaren een echte hit onder de jeugd van de basisscholen. Ook dit schooljaar schreven al honderden kinderen zich in voor een sportieve of creatieve kennismaking. Lisanne Tönnissen, beleidsmedewerker gemeente Bergen, vertelt: “Sjors is ook dit jaar weer razend populair. Sommige activiteiten werken zelfs al met een wachtlijst. Gelukkig neemt ook het aanbod ieder jaar toe, want steeds meer verenigingen sluiten zich aan bij ons project. Daar zijn we heel blij mee, want daardoor kunnen nog meer kinderen laagdrempelig kennismaken met sport en cultuur. Zónder dat ze meteen lid hoeven te worden van een vereniging.”

Sjorsboekje
Sjors is een initiatief van Gemeente Bergen in samenwerking met de regionale sportverenigingen, cultuurorganisaties en andere activiteitenaanbieders. Het project maakt het voor kinderen mogelijk om meer dan tachtig sport- en cultuuractiviteiten te ontdekken. Het aanbod wordt jaarlijks aan het begin van het schooljaar gepresenteerd in het Sjorsboekje, dat leerlingen van groep 1 tot en met 8 van alle basisscholen in de gemeente hebben ontvangen.
“Sjors is een succesvolle manier om kinderen veelal gratis in contact te brengen met sport en cultuur”, aldus Tönnissen. “Inschrijven voor de activiteiten is het hele schooljaar mogelijk via de website SjorsSportief.nl.”


Gerelateerde berichten